Ajuntament de Ciutadella de Menorca · 971 381 050 · Plaça des Born, 15   - Català
LOGO
  Publicar en facebook  Publicar en twitter  Publicar en google+

S2 - CIUTADELLA – ARTRUTX – SON SAURA – CIUTADELLA

Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a l’aparcament del costat del Cementeri Vell.

Sortim pel camí de Sant Jordi, que agafarem davant mateix del Cementeri, per arribar, girant a la dreta, fins a la ronda Sud; seguirem per la ronda fins agafar el camí de l’Hort de ses Taronges.

Seguim el camí fins al Km 8,14, on ens trobarem una cruïlla i seguirem per la dreta fins arribar a la carretera Me 24; ens incorporarem amb molta precaució a aquesta carretera (que a l’estiu suporta una alta densitat de trànsit) en direcció al cap d’Artrutx.

Al km 11,8 deixam la carretera per girar a la dreta i entrar a la urbanització del Cap d’Artrutx pel seu passeig marítim, que resseguirem fins al far.

Just sobrepassat el far, girarem a la dreta per seguir el passeig marítim, en aquest cas per la costa de migjorn, fins arribar al port esportiu “Lago Cala en Bosc” (antic estany que era una zona natural humida).

Vorejarem tot el port pel passeig des Portixol i baixarem a la platja de Cala en Bosc (antigament anomenada també Fil de Ferro). Creuarem la platja a peu per l’arena i entrarem al Camí de Cavalls.

A partir d’aquest punt, seguirem les fites de fusta que senyalitzen el Camí de Cavalls i GR 223. Es tracta d’un viarany que voreja la costa per zones rocoses que possiblement ens obliguin a posar algun peu a terra o fer trams caminant.

Passarem caminant per l’arena l’últim tram de la platja de Son Xoriguer o es Platjals i seguirem en tot moment les fites del Camí de Cavalls, sempre al costat de la mar.

Caminant en els trams més complicats del camí, i pedalejant amb destresa i prudència allà on ens vegem capaços de fer-ho, arribarem a la platja de ponent de Son Saura, portarem en aquests moments 22,1 km de ruta.

Deixarem tot d’una la platja, sortint pel pinar de l’esquerra, i ens dirigirem cap a l’aparcament. Des d’allà seguirem en direcció cap a Ciutadella, primer per pista i després per asfalt fins arribar a la rotonda de la ronda Sud. No entrarem a la ronda Sud, sinó que just abans entrarem a la dreta en un camí paral•lel que ens portarà fins a la rotonda del camí de la Trinitat, des d’on enfilarem ja cap al carrer Josep Mascaró Pasarius, que ens portarà al punt de sortida i final d’aquesta ruta.

Km Direcció Punt d’interès
0,500 Dreta Porta d’entrada a l’antic Cementeri Civil
10,000 Esquerra Talaiot
10,700 Esquerra Talaiot
12,300 Dreta Vistes panoràmiques de la costa de ponent i de l’illa de Mallorca. Postes de sol
13,200 Esquerra Far d’Artrutx
15,400 Dreta i esq. Platja de Cala en Bosc o Fil de Ferro
16,700 Dreta i esq. Platja de Son Xoriguer o es Platjals
17,900 Esquerra Cala Paretjals
18,100 Esquerra Cova des Pardals (embarcador aprofitant una gruta natural)
19,100 Esquerra Cala de Son Vell
19,900 Dreta i esq. Trinxeres excavades a les roques
21,200 Dreta Trinxeres excavades a les roques
22,100 Dreta i esq. Platja de ponent de Son Saura
25,600 Esquerra Poblat prehistòric de Son Catlar
28,800 Dreta i esq. Parets seques amb menjadores per al bestiar i ponts de bens
28,800 Dreta Ermita de Sant Joan de Missa (1,8 km)