Ajuntament de Ciutadella de Menorca · 971 381 050 · Plaça des Born, 15   - Català
LOGO
  Publicar en facebook  Publicar en twitter  Publicar en google+

S3 - CIUTADELLA – CALA EN TURQUETA – MACARELLA – CIUTADELLA

Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a l’aparcament del costat del Cementeri Vell.

Sortim pel camí de Sant Jordi, que agafarem davant mateix del Cementeri per arribar, girant a la dreta, fins a la ronda Sud; seguirem per la ronda fins agafar el camí de Sant Joan de Missa.

Seguim el camí, deixant a la dreta el creuer que va a Son Saura, fins arribar davant l’ermita de Sant Joan de Missa, on girarem a la dreta en direcció cap a cala en Turqueta.

Al km 10,1 deixam l’asfalt i ens dirigim a l’aparcament, al qual no entrarem, sinó que seguirem la pista passant una barrera que impedeix el pas dels cotxes i, just iniciat el descens (km 10,7), deixarem la pista per agafar un viarany a la dreta que ens portarà fins a la platja de cala en Turqueta.

En arribar a la platja, agafarem, a l’esquerra, el Camí de Cavalls i seguirem en tot moment les fites de fusta. El camí és bastant pedalable. S’ha d’anar amb molta precaució sobretot a la baixada a Macarelleta, que s’inicia al km 12,8. També s’ha de posar molta atenció al km 13,4, on el Camí de Cavalls deixa sobtadament la pista que baixa i gira a l’esquerra per iniciar una pujada que, probablement, s’haurà de fer a peu, ja que el pis és d’arena. Seguirem pel Camí de Cavalls fins arribar a la platja de Macarella. En aquest tram el camí es pot fer en bicicleta, tret d’algun punt concret (escalons) i el tram final de la baixada a la platja (km 14,1).

Creuarem a peu la platja de Macarella i reprendrem el Camí de Cavalls (al costat de l’escala de fusta) per deixar-lo tot d’una i girar a l’esquerra, i seguir la pujada per a vianants cap a l’aparcament de Santa Anna. Des d’aquí seguirem el camí en direcció cap a Ciutadella, començant amb una baixada i una pujada curtes, però de pendent pronunciada, i després pel camí de Torralba fins arribar a Morvedre, un dels punts més alts de la ruta.

Arribats en aquest punt, hem de posar molta atenció (km 21,2) perquè hem de deixar el camí asfaltat i agafar a la dreta un camí de terra que ens portarà fins al camí de la Trinitat, que seguirem en direcció cap a Ciutadella (hi trobarem dues barreres que haurem d’obrir per passar i les tornarem a deixar tancades). En arribar al km 27, tornarem a deixar el camí d’asfalt per girar a la dreta i seguir un antic camí que, passant per davall la ronda sud, ens portarà fins a la via Perimetral i d’allà a l’aparcament del Cementeri Vell, inici i final de ruta.

Km Direcció Punts d’interès
0,500 Dreta Porta d’entrada a l’antic Cementeri Civil
5,700 Esqu. Ermita de Sant Joan de Missa
11,200 Esqu. Alzines centenàries
11,400 Dreta Restes de l’antiga sínia
11,400 Dreta Platja de Cala en Turqueta
11,600 Esqu. Restes d’antigues pedreres
13,400 Davant Platja de Macarelleta (100 m)