Ajuntament de Ciutadella de Menorca · 971 381 050 · Plaça des Born, 15   - Català
LOGO

Foto Principal

Del 23 al 28 de maig
  Publicar en facebook  Publicar en twitter  Publicar en google+

N1 - CIUTADELLA – PUNTA NATI – CALA EN BLANES – SA FAROLA – SANTANDRIA – CIUTADELLA

Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a l’aparcament del costat del Cementeri Vell.

Sortim pel camí de Sant Jordi, que agafarem davant mateix del Cementeri, i continuarem, creuant la carretera amb precaució, fins passar per davall la ronda sud; just en entrar novament al camí antic, girarem a l’esquerra (km 1,040) i seguirem per aquest tram del camí de la Reina fins arribar a l’asfalt; girarem a l’esquerra cap a la rotonda de la porta de la Mar. Sortirem de la rotonda per la segona sortida, seguint la ronda Sud en direcció cap a Maó fins arribar a la rotonda de la Me 1, per on creuarem la carretera Maó-Ciutadella per entrar tot recte (2a sortida) a la ronda Nord, que seguirem fins la següent rotonda, on girarem a l’esquerra (2a sortida) en direcció cap a Cala en Blanes. Passarem per tres rotondes més, seguint sempre la mateixa direcció fins arribar a la rotonda que ens indica el camí del Far de Nati (Cf 5), girarem a la dreta per aquest camí, senyalitzat amb prioritat per als ciclistes i que ens permetrà contemplar els àrids paratges de la Menorca seca. Creuarem el Camí de Cavalls i arribarem fins al far. Allà s’acaba el camí i haurem de tornar enrere per on hem vingut.

Arribarem novament a la ronda Nord i girarem a la dreta fins a la propera rotonda on girarem també a la dreta al costat de la benzinera per deixar la ronda i agafar el camí de Cala en Blanes. A l’entrada de la urbanització (km 17,800) agafarem la segona sortida de la rotonda de la Taula i baixarem fins al camí de sa Farola, que seguirem per l’esquerra per un carril velo vora el mar. Passarem pel far, per la cala dels Frares i per cala en Busquets, seguint aquest camí fins arribar a la terminal portuària. En aquest punt (km 20,900) giram a l’esquerra pel carrer de la Ciutat d’Alger fins a la cruïlla amb el carrer Quintana de Mar, que seguirem girant a la dreta fins a la plaça de Dalt sa Quintana, on girarem a l’esquerra pel carrer de Santa Bàrbara fins a la plaça de Dalt es Penyals, que creuarem per agafar el camí de Son Salomó en direcció cap al centre urbà. Passarem al costat del bastió de sa Font per girar a la dreta pel carrer de sa Muradeta, que ens portarà fins a la plaça des Born; passarem davant l’Ajuntament i girarem a la dreta per la plaça des Pins i el camí de Baix, seguint la vorera de migjorn del port de Ciutadella fins arribar a la plaça de l’Almirall Farragut, on hi ha el castell de Sant Nicolau. Seguirem vorejant el mar pel passeig Marítim passant per sa Cetària, la platja Petita i la platja Gran.

En el km 24,600 deixarem el passeig marítim i girarem a la dreta en direcció cap al camí de sa Caleta. Passarem la rotonda de Son Oleo (2a sortida). Seguirem aquest camí durant un quilòmetre, on girarem a l’esquerra pel carrer del Signe Àries, tan sols 200 metres més endavant girarem a l’esquerra pel carrer del Signe Lleó, passarem al costat de sa Caleta d’en Gorries, i seguirem vorejant el mar durant 300 m per aquest carrer i el deixarem per un pas de vianants a la dreta que ens aproparà un poc més a la platja de Santandria. Girarem a l’esquerra (km 26,700) i, pel carrer dels Espanyols, arribarem a la rotonda des Pinaret. Seguirem pel camí de Santa Catalina (2a sortida) fins arribar a la cruïlla amb el camí de s’Hort de ses Taronges, on girarem a l’esquerra (km 28), fins arribar a la rotonda de la ronda Sud, on girarem a la dreta en direcció Maó (1a sortida). Passarem la rotonda del camí de Sant Joan de Missa (2a sortida) seguint en la mateixa direcció, i 500 metres més endavant girarem a l’esquerra (3a sortida) en direcció cap a Ciutadella fins arribar a la rotonda del costat de la pista de skate, on entrarem al carrer Josep Mascaró Pasarius, que ens portarà fins al punt d’inici i final de ruta.

Km Direcció Punt d’interès
0,500 Dreta Porta d’entrada a l’antic Cementeri Civil
1,750 Dreta Lítica i poblat de Montefí (750 m)