Ajuntament de Ciutadella de Menorca · 971 381 050 · Plaça des Born, 15   - Català
LOGO
  Publicar en facebook  Publicar en twitter  Publicar en google+

N2 - CIUTADELLA – SON MORELL – CALA MORELL – LA VALL – CIUTADELLA

Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a l’aparcament del costat del Cementeri Vell.

Sortim pel camí de Sant Jordi que agafarem davant mateix del Cementeri i continuarem, creuant la carretera amb precaució, fins passar per davall la ronda Sud, just en entrar novament al camí antic; girarem a l’esquerra (km 1,040) i seguirem per aquest tram del camí de la Reina fins arribar a l’asfalt; girarem a l’esquerra cap a la rotonda de la Porta de la Mar. Sortirem de la rotonda per la tercera sortida, en direcció al Polígon Industrial, creuarem la carretera Me 1 per la rotonda de la Sabata, seguint recte (2a sortida) pel carrer dels Mariners i Pescadors fins arribar a la cruïlla amb el carrer dels Industrials, on girarem a la dreta per sortir del polígon pel camí des Caragol. Creuarem la ronda Nord i seguirem recte pel mateix camí. En el km 3,560 deixarem el camí asfaltat girant a l’esquerra per un camí de terra que ens portarà fins a la carretera de Cala Morell. Seguirem la carretera en direcció cap a cala Morell (dreta) tan sols durant 920 m i girarem a l’esquerra entrant al camí de Son Morell, que ens portarà fins al Camí de Cavalls (km 8,390).

Seguirem les fites del Camí de Cavalls GR 223 durant 7,370 km fins arribar a les platges d’Algaiarens. La primera part d’aquest camí, fins a la urbanització de Cala Morell és molt difícil i possiblement ens obligui a posar algun peu a terra, ja que el camí voreja els penyals des Cul de sa Ferrada, passant sobre roquissars i pedres. Entrarem a la urbanització pel carrer de sa Lira, que ens baixarà fins a la Necròpolis Talaiòtica, on val la pena aturar-se un moment i visitar les coves. Pujarem després pel carrer d’Orió i seguirem el carrer de Via Làctia fins al final, on, al costat de la reproducció d’un antic pou de torn, girarem a la dreta pel carrer d’Auriga, que ens porta directament fins a la barrera del Camí de Cavalls, per on sortirem de la urbanització.

Seguint el Camí de Cavalls, passarem al costat de l’aljub de sa Marina de Corniola, vorejarem el codolar de Biniatram i baixarem fins a ses Fontanelles (en aquest últim tram la dificultat del camí ens forçarà a baixar de la bicicleta). A partir d’aquí el Camí de Cavalls segueix els camins de terra de la Vall i ens porta fins a l’aparcament de la platja des Tancats. Aquí deixarem el Camí de Cavalls i emprendrem el camí de retorn cap a Ciutadella girant a la dreta per un camí de terra. Passarem al costat d’una altra zona d’aparcament i agafarem l’asfalt en una pujada de poc més d’1 quilòmetre, que després baixarà fins a la cruïlla amb la carretera de Cala Morell. Girarem a l’esquerra en direcció cap a Ciutadella, arribarem fins a la primera rotonda de la ronda Nord i seguirem recte (1a sortida) fins arribar a una segona rotonda (monument als Manobres), on girarem a l’esquerra (2a sortida) i entrarem al Polígon Industrial pel carrer dels Mariners i Pescadors. Seguirem per aquest carrer fins arribar novament a la rotonda de la Sabata, on girarem a la dreta en direcció cap`a Ciutadella fins arribar a la rotonda del Cavall, on girarem a l’esquerra per l’avinguda Ciutat de Palma de Mallorca i el carrer de Josep Mascaró Pasarius, que ens portarà fins al lloc de sortida i final d’aquesta ruta.

Km Direcció Punt d’interès
0,500 Dreta Porta d’entrada a l’antic Cementeri Civil
2,120 Dreta Poblat megalític de Montefí
9,700 Esqu. Vistes costa nord (es Cul de sa Ferrada)
10,360 Esqu. Mirador de ses Torretes
10,500 Dreta Necròpolis talaiòtica de Cala Morell
11,060 Esq. Platja de Cala Morell (500 m)
11,460 Esq. Reconstrucció d’un antic pou de torn
11,760 Esq. Mirador de Fra Bernat
12,660 Dreta Aljub de sa Marina de Corniola
13,660 Esqu. Codolar de Biniatram
14,660 Esqu. Ses Fontanelles, refugi de pescadors
15,760 Esqu. Platjes d’Algaiarens (300 m)
18,160 Esqu. Lloc de Son Àngel (excursions a cavall)
20,060 Dreta Lloc Torre d’en Quart (cases de lloc i torre de defensa)