Ajuntament de Ciutadella de Menorca · 971 381 050 · Plaça des Born, 15   - Català
LOGO
  Publicar en facebook  Publicar en twitter  Publicar en google+

N3 - CIUTADELLA – LA VALL – EL PILAR – CIUTADELLA

Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a l’aparcament del costat del Cementeri Vell.

Sortim pel camí de Sant Jordi, que agafarem davant mateix del Cementeri i continuarem, creuant la carretera amb precaució, fins passar per davall la ronda sud, just en entrar novament al camí antic; girarem a l’esquerra (km 1,040) i seguirem per aquest tram del camí de la Reina fins arribar a l’asfalt, girarem a l’esquerra cap a la rotonda de la Porta de la Mar. Sortirem de la rotonda per la segona sortida, seguint la ronda sud en direcció cap a Maó fins arribar a la rotonda de la Me 1, per on creuarem la carretera Maó-Ciutadella per entrar tot recte (2a sortida) a la ronda Nord, per la qual farem tan sols 260 metres i ens desviarem a la dreta entrant al camí des Caragol, que deixarem als 510 metres girant a l’esquerra per un camí de terra que ens portarà fins a la carretera de Cala Morell. Seguim la carretera en direcció cap a Cala Morell (dreta) fins a la cruïlla amb el camí de la Vall (km 7,800). Quan s’acabi l’asfalt (km 10,200) deixarem a la dreta el primer aparcament i seguirem per la pista de terra fins al pàrquing de la platja des Tancats, on trobarem el panell informatiu i les fites del Camí de Cavalls.

Seguirem les fites del Camí de Cavalls GR 223 durant vuit quilòmetres fins arribar a la platja del Pilar, havent passat la muntanya Mala i es pla de Mar. El camí, en aquests trams, és molt agradable i bastant pedalable amb alguna pujada intensa i difícil (la costa de sa Mina).

Quan arribem dalt la platja del Pilar (km 18,700), deixarem les fites del Camí de Cavalls i girarem a la dreta per seguir el camí de vianants que du fins a l’aparcament. Possiblement haurem de fer la primera part d’aquest camí a peu, perquè l’arena no ens permetrà anar en bicicleta. Un cop arribats a la zona de les antigues alzines, passarem per la zona de pàrquing i seguirem en direcció cap a Ciutadella, primer per pista de terra i després per camí asfaltat, fins arribar a la carretera general Me 1.

Ens incorporam a la carretera girant a la dreta en direcció Ciutadella, iniciant la pujada de la costa Nova, que deixarem als 400 m per girar a la dreta per l’antiga carretera (la costa Vella), que ens portarà altre cop 1.500 metres més endavant a la carretera Me 1. Seguirem la carretera en direcció cap a Ciutadella, passant per davant la naveta des Tudons. En el quilòmetre 31,200 de la ruta, just al costat d’IMPRESA, girarem a la dreta pel camí des Caragol, que ens portarà fins al Polígon Industrial, després de creuar la ronda Nord. Entrarem al polígon pel carrer dels Industrials, que recorrerem de dalt a baix fins arribar a l’avinguda Ciutat de Palma de Mallorca, que seguirem girant a l’esquerra i passant per la rotonda del Cavall fins al carrer de Josep Mascaró Pasarius, que ens portarà finalment al punt d’inici i final de la ruta.

Km Direcció Punt d’interès
0,500 Dreta Porta d’entrada a l’antic Cementeri Civil
2,350 Esqu. Poblat megalític de Montefí
6,300 Esqu. Lloc Torre d’en Quart (cases de lloc i torre de defensa)
8,230 Dreta Lloc Son Àngel (excursions a cavall)
12,600 Esqu. Bassa Verda (900 m)